Kiracısı olan ev satılırsa yeni ev sahibi kiracıyı tahliye edebilir mi?

Kira ilişkisi devam ederken kiraya verilen taşınmazın başkasına satılması mümkündür. Kiracısı olan taşınmazın satılması durumunda yeni malik in gereksinimi olması halinde içerisindeki kiracının tahliyesi gündeme gelebilmektedir. Kiracısı olan ev satılırsa yeni ev sahibi kiracıyı tahliye edebilir mi?

Türk Borçlar Kanunun 351. maddesi konuyu düzenlemektedir. – Kiralananı sonradan edinen kişi, onu kendisi, eşi, altsoyu, üstsoyu veya
kanun gereği bakmakla yükümlü olduğu diğer kişiler için konut veya işyeri gereksinimi sebebiyle kullanma zorunluluğu varsa, edinme tarihinden başlayarak bir ay içinde durumu kiracıya yazılı olarak bildirmek koşuluyla, kira sözleşmesini altı ay sonra açacağı bir davayla sona erdirebilir.

Kiracısı olan ev satılırsa yeni malik kiracıyı tahliye edebilir mi?

Kiralananı sonradan edinen kişi, dilerse gereksinim sebebiyle sözleşmeyi sona erdirme hakkını, sözleşme süresinin bitiminden başlayarak bir ay içinde açacağı dava yoluyla da kullanabilir.

Kanun maddesinden de görüldüğü üzere, kiracısı olan taşınmazı edinen yeni malik, kendisinin veya alt-üst soyunun, eşinin veya bakmakla yükümlü olduğu kimselerin iş yeri veya konut ihtiyacı için tahliye etmek isteyebilir.

Bu maddeye göre tahliye talep edebilmesi için ise, taşınmazı edinme tarihinden itibaren 1 ay içerisinde, taşınmazı edindiğini ve 6 ay sonrası için kiracıyı tahliye edeceğini kiracıya bildirmesi gerekir. Bu bildirimin edinme tarihinden itibaren 1 ay içerisinde kiracıya ulaşmış olması gerekir. 1 ay içerisinde yazılı bildirimde bulunulmamışsa, yeni malik kira sözleşmesini aynı koşullarda üstlenmiş sayılır ve bu nedenle de tahliye davası açamaz.

Tahliye davasının hangi sürede açılması gerekir?

1 ay içerisinde bildirimde bulunan yeni malik, tahliye davasını kira dönemi bitimine kadar açabilir. verdiği 6 aylık sürenin bitiminden itibaren 1 ay içerisinde davasını açması gerektiği gibi bir kısıtlayıcı süre yoktur.

Yeni malik bildirimde bulunmamışsa tahliye davası açabilir mi?

Yeni malik 1 ay içerisinde bildirimde bulunmamışsa, taşınmaza gereksinimi varsa, kira dönemi bitiminden itibaren 1 ay içerisinde ihtiyaç nedeniyle tahliye davası açabilir.

Yeni malikin taşınmaza ihtiyacı yoksa tahliye davası açabilir mi?

Kiracısı olan taşınmazın sadece satın alınmış olması tahliye sebebi değildir. Yeni malikin kendisinin, eşinin, alt-üst soyunun, bakmakla yükümlü olduğu kişilerin taşınmaza gereksinimi bulunmalı ve bu gereksinimin tahliye davasında ispat edilmesi gerekir.